Živjeti marketing
Piše:
Kada sam na LinkedIn-u pročitao najavu i recenziju za knjigu autora Amera Pašića „Živjeti marketing“, koju je napisao Doc. dr. Denis Berberović koji mi je predavao na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, znao sam da je ovo knjiga koju želim kupiti i pročitati. Naravno da me zanima sve novo što je povezano sa tematikom marketinga. Kada tome dodate da se radi o iskustvima i pričama sa našeg domaćeg tržišta, onda mi je takav sadržaj još zanimljiviji.
Prvo što mi je privuklo pažnju iz recenzije ove knjige je informacija da se radi o prvoj knjizi ovog tipa u Bosni i Hercegovini iz marketinga. Da knjiga govori o izazovima sa kojima se marketinška teorija susreće u praksi, šta su prepreke u njenoj primjeni i kako izgleda njena implementacija. Sve to, i još dodatno začinjeno emocijama jednog marketinškog profesionalca sa našeg tržišta. Zvuči kao dobar tizer sa Netflix-a za neki novi film.
Odmah sam naručio knjigu, čim je njen autor na LinkedIn profilu objavio link za naručivanje preko Buybook web stranice. Knjigu možete naručiti preko ovog linka, po trenutno sniženoj cijeni od 15 KM.
Moje mišljenje o knjizi „Živjeti marketing“
Knjigu sam pročitao u neka tri dana ugodnog čitanja uz kafu u svom omiljenom kafiću. Knjiga je napisana veoma razumljivim i jednostavnim jezikom, tako da će sve u njoj biti lako za čitanje i onima koji nemaju neko veliko predznanje o marketingu. Autor Amer Pašić u predgovoru navodi i kome je ova knjiga namijenjena. Ciljna grupa i publika su mu svi zaljubljenici marketinga i oni koji odlučuju o marketingu na svim nivoima, od juniora do seniora. Knjiga je namijenjena i marketing laicima, onima kojima je potrebno da na jednom mjestu pronađu i shvate suštinu njegovog funkcionisanja te izvuku neke zaključke koji će im koristiti u trenutnom poslu. Autor knjigu posebno preporučuje top menadžmentu i menadžerima divizija ili sektora koji upravljaju unutar organizacije marketarima tj. direktorima marketinga.
Kao što se vidi iz riječi predgovora, radi se o dosta širokoj ciljanoj grupi, koja svaka ima različite potrebe i shvatanja teme o kojoj ova knjiga govori. Ovim ciljem autor je sebi zadao veoma težak i nezahvalan zadatak. U velikoj mjeri autor je uspio da opravda očekivanja i da svojim stilom pisanja i oblastima marketinga o kojima piše u knjizi, ponudi sadržaj koji će biti zanimljiv svim navedenim grupama čitalaca. Ovakav cilj i ambicija autora je veoma teška i hrabra odluka da se u tako nešto upusti, na čemu čestitam autoru Pašiću, kojeg lično ne poznajem.
Struktura i sadržaj knjige
Sama knjiga podijeljena je u sedam poglavlja ili cjelina. Te cjeline se bave sljedećim temama marketinga: idejom koja pokreće sve ostale procese u marketingu, brendom i marketing sadržajem, strateškim planiranjem i marketing budžetom, kreativnošću i sve što treba da znamo o kreativi, kako smisleno oglašavati i prodavati, kako stil i kultura vođenja utiču na rezultate marketinga, koji su to trendovi u marketingu i kako izgledaju određene funkcije i poslovi u marketingu.
Knjiga sve vrijeme čitanja drži pažnju čitaoca, s tim što ovdje moram istaći da sam ja neko ko je marketing odabrao za svoju profesiju i način življenja. Tako da ne znam koliko se mogu smatrati objektivnim čitaocem u tom pogledu. Naravno da ja u marketingu uvijek pronalazim nešto zanimljivo i da je to nešto što me profesionalno zanima. Ja iz svoje radoznalosti i želje za otkrivanjem novih stvari u marketingu, uvijek nastojim pročitati što je moguće više o temama iz ove oblasti.
Istakao bih sljedeće prednosti ove knjige: prva takva knjiga koja govori o stvarnom iskustvu marketara na našem tržištu, zanimljiv i lagan jezik kojim je pisana sa navođenjem iskustava iz prakse autora i njegovih poznanika i saradnika, teorijski dio, zanimljiva zapažanja i stavovi autora na neke pojave i iskustva na našem tržištu.
Zamjerke i preporuke autorima sličnih knjiga
Moje zamjerke koje su sigurno subjektivne, su da ova knjiga sadrži možda previše definicija i teorijskog dijela. Smatram da je to velika boljka svih domaćih autora. Iako autor jasno objašnjava zašto se služi i time u ovoj knjizi, zbog ranije navedene široko definisane ciljne grupe, smatram da kada neko piše knjigu sa naslovom „Živjeti marketing“ puno više knjigu treba bazirati na tom proživljenom i životnom iskustvu. Ti dijelovi knjige meni su lično bili najzanimljiviji i najkorisniji sadržaj ove knjige. Znam da autori navođenjem definicija i teorijskim dijelom nastoje dokazati svoju stručnost i poznavanje materije, ali nekako smatram da prepisivanje definicija pripada udžbenicima i profesionalnoj literaturi, koju svi koje taj sadržaj zanima mogu i znaju pronaći.
Još jedna zamjerka koju imam je da je autor uzeo suviše široku oblast i teme za jednu knjigu, tako da se knjiga u nekom dijelu „razvodni“ sa širinom svih tema. Marketing stvarno jeste široka oblast i pokriva mnoga područja, ali mislim da je nekada puno bolja opcija imati određeno uže područje na koje se bazira knjiga i na oblast u kojoj autor posebno ima iskustvo i autoritet za pisanje. Naravno ovo je samo moje mišljenje i sugestija, što ne znači da ova knjiga nije dobra ili da sadržaj nije relevantan. Moj dojam je da se na nekim temama dosta gubi na kvaliteti sadržaja, zato što autor u želji da o svemu kaže barem neku rečenicu ili definiciju „bježi“ od onoga u čemu je jako dobar, a to su vlastita iskustva i priče iz stvarnog života BiH marketing profesionalca.
Dodatna preporuka Marketing & Living
U svakom slučaju ovu knjigu preporučujem svakome za čitanje koga zanima oblast marketinga i svim svojim prijateljima i poznanicima, koji me vrlo često znaju pitati šta je to što mi radimo u marketingu? Vrlo često ovo pitanje pronalazim i uvredljivim ako ga neko postavi na podrugljiv i podcjenjivački način, ali je ono opet i logično i očekivano. Svakako, trebamo znati dati jednostavan i razumljiv odgovor na ono što radimo i koji doprinos imamo u lancu ostvarivanja poslovnih ciljeva kompanije, organizacije ili pojedinaca za koje radimo kao marketari. Živjeti marketing je veoma izazovna stvar u Bosni i Hercegovini, ali je definitivno jedna lijepa profesija, kada to istinski volite. Ova knjiga daje i više nego dovoljan uvid u ovu oblast i profesiju.
Ko želi, može pratiti i dodatni sadržaj ovog autora na njegovoj web stranici Marketing & Living, gdje autor piše o najaktuelnijim temama iz života marketinga.
Želim vam ugodno čitanje, a volio bih čuti i vaše mišljenje o ovoj knjizi ili preporuke za neke vaše zanimljive autore ili knjige iz marketing oblasti.